Portal wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików coockies na Twoim komputerze.
x
Wersja wysokokontrastowa
Godziny pracy:
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek 7:30-17:30 • środa 8:00-16:00
A A A
Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Środzie Śląskiej
  • English
  • Polski
  • Deutsch
15.04.2015 •
 
Zachęcamy do lektury niezwykle ciekawych dla rozwoju i przyszłości edukacji raportów:
 
 
 
 
 
VI.2015
 
Raport przygotowany w Pracowni Języka Polskiego Instytutu Badań Edukacyjnych przy współpracy Biblioteki Narodowej w ramach projektu systemowego: Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacjia zaplecza badawczego.

Celem badania czytelnictwa dzieci i młodziezy była obserwacja biografii czytelniczych oraz praktykowanych sposobów czytania nastolatków, kończących dwa etapy edukacji: szkołę podstawową i gimnazjum.
W szczególności badanie dotyczyło:
-określenia przebiegu biografii czytelniczej nastolatków w różnych środowiskach społecznych oraz wskazania ich związku z praktykowanymi sposobami czytania
- rozpoznania oczekiwań i potrzeb nastoletnich czytelników związanych z lekturą książkową, wskazania czynników decydujlących o czerpaniu satysfakcji z lektury, określenia różnic w sposobach czytania spontanicznego i szkolnego oraz związanych z nimi motywacji
-określenia stosunku uczniów do lektur szkolnych, wskazania podobieństw i różnic między lektuą wynikającą z obowiązku szkolnego i wybieraną poza nim. Wskazania zmian, jakim ulega wraz z wiekiem ucznia.

 
 
IV-V.2014
 
Prezentowane wyniki są częścią projektu Polskiej Izby Książki "Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce" dofinansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Cele projektu:
- Uchwycenia trendów transformacji czytelnictwa książek oraz odbioru treści tekstowych.
- Rekonstrukcja doświadczeń respondentów związanych z czytaniem książek i innych tekstów.
- Rekonstrukcja zwyczajów czytelniczych, a także postaw i wartości związanych z czytaniem.
- Przyjrzenie się kontekstowi konsumpcji treści tekstowych.
 
   
 
IX.2013
 
Monitoring kondycji wydawców, trendów produkcyjnych i dystrybucyjnych na rynku wydawniczym.
Projekt badawczy Polskiej Izby Książki we współpracy z Warszawskimi Targami Książki oraz Targami Książki w Krakowie pod patronatem Instytutu Książki.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V.2010
 
Przebadano trzecioklasistów z 70 gimnazjów. Wskazano rolę czytania wśród innych aktywności młodzieży, przeanalizowano wybory czytelnicze.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • NPRCz - zakup
  • Ankieta
  • Godziny
  • IBUK libra
  • Katalog on-line
  • Nowości wydawnicze
  • Fronter
  • WSPOMAGANIE
  • SWS TIK
  • SWS NAUCZYCIELI BIBLIOTEKARZY
  • Blog
  • Facebook

Newsletter