Wersja wysokokontrastowa
Godziny pracy:
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek 7:30-17:30 • środa 8:00-16:00
A A A
Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Środzie Śląskiej
  • English
  • Polski
  • Deutsch
15.04.2015 •
 
ZachÄ™camy do lektury niezwykle ciekawych dla rozwoju i przyszÅ‚oÅ›ci edukacji raportów:
 
 
 
 
III.2020
 
Wstępny raport o stanie czytelnictwa w Polsce.
 
VI.2018
 
Pełne opracowanie stanu czytelnictwa na podstawie badań przeprowadzonych pod koniec 2017r.
 
 
V.2018
 
W ostatnich latach w Polsce odsetek użytkowników internetu, stanowiÄ…cy okoÅ‚o dwóch trzecich ogóÅ‚u dorosÅ‚ych, nie zmieniaÅ‚ siÄ™ znaczÄ…co. Czynnikiem, który w najwiÄ™kszym stopniu decyduje o pozostawaniu offline, jest przede wszystkim starszy wiek (trzy czwarte badanych majÄ…cych 65 lat i wiÄ™cej nie korzysta z internetu), a w dalszej kolejnoÅ›ci niski poziom wyksztaÅ‚cenia. Ludzie mÅ‚odzi niemal powszechnie sÄ… w sieci. Wiek nie determinuje wyłącznie obecnoÅ›ci sieci, ale w dużym stopniu okreÅ›la również sposób korzystania z internetu. MÅ‚odsi użytkownicy, zwÅ‚aszcza najmÅ‚odsi, spÄ™dzajÄ… w internecie wiÄ™cej czasu niż starsi, co wiÄ™cej - znaczna ich część jest połączona z sieciÄ… caÅ‚y czas. Na ogóÅ‚ też sÄ… oni bardziej aktywni od starszych internautów w wykorzystywaniu dostÄ™pnych w sieci usÅ‚ug i funkcji.
 
IV.2017
 
Prezentacja przygotowana przez BibliotekÄ™ NarodowÄ… w Warszawie
 
 
 
VI.2015
 
Raport przygotowany w Pracowni JÄ™zyka Polskiego Instytutu BadaÅ„ Edukacyjnych przy wspóÅ‚pracy Biblioteki Narodowej w ramach projektu systemowego: Badanie jakoÅ›ci i efektywnoÅ›ci edukacji oraz instytucjonalizacjia zaplecza badawczego.

Celem badania czytelnictwa dzieci i mÅ‚odziezy byÅ‚a obserwacja biografii czytelniczych oraz praktykowanych sposobów czytania nastolatków, koÅ„czÄ…cych dwa etapy edukacji: szkołę podstawowÄ… i gimnazjum.
W szczególnoÅ›ci badanie dotyczyÅ‚o:
-okreÅ›lenia przebiegu biografii czytelniczej nastolatków w różnych Å›rodowiskach spoÅ‚ecznych oraz wskazania ich zwiÄ…zku z praktykowanymi sposobami czytania
- rozpoznania oczekiwaÅ„ i potrzeb nastoletnich czytelników zwiÄ…zanych z lekturÄ… książkowÄ…, wskazania czynników decydujlÄ…cych o czerpaniu satysfakcji z lektury, okreÅ›lenia różnic w sposobach czytania spontanicznego i szkolnego oraz zwiÄ…zanych z nimi motywacji
-okreÅ›lenia stosunku uczniów do lektur szkolnych, wskazania podobieÅ„stw i różnic miÄ™dzy lektuÄ… wynikajÄ…cÄ… z obowiÄ…zku szkolnego i wybieranÄ… poza nim. Wskazania zmian, jakim ulega wraz z wiekiem ucznia.

 
 
IV-V.2014
 
Prezentowane wyniki są częścią projektu Polskiej Izby Książki "Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce" dofinansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Cele projektu:
- Uchwycenia trendów transformacji czytelnictwa książek oraz odbioru treÅ›ci tekstowych.
- Rekonstrukcja doÅ›wiadczeÅ„ respondentów zwiÄ…zanych z czytaniem książek i innych tekstów.
- Rekonstrukcja zwyczajów czytelniczych, a także postaw i wartoÅ›ci zwiÄ…zanych z czytaniem.
- Przyjrzenie się kontekstowi konsumpcji treści tekstowych.
 
   
 
IX.2013
 
Monitoring kondycji wydawców, trendów produkcyjnych i dystrybucyjnych na rynku wydawniczym.
Projekt badawczy Polskiej Izby Książki we wspóÅ‚pracy z Warszawskimi Targami Książki oraz Targami Książki w Krakowie pod patronatem Instytutu Książki.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V.2010
 
Przebadano trzecioklasistów z 70 gimnazjów. Wskazano rolÄ™ czytania wÅ›ród innych aktywnoÅ›ci mÅ‚odzieży, przeanalizowano wybory czytelnicze.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • Godziny
  • Katalog on-line
  • Zakup
  • WSPOMAGANIE
  • SWS NAUCZYCIELI BIBLIOTEKARZY
  • SWS TIK
  • Facebook
  • Blog

Newsletter